2013. február 4., hétfő

Oroszkrém torta

Tegnap volt a párom névnapja és neki készítettem ezt a tortát. Ebédet is főztem a kedvesemnek de az most lemaradt!
A torta maga nem volt nehéz, csak akadt egy izgalmas kalandom az egyik szakács könyvvel, mert nem igazán jól írta a le a piskóta készítés menetét, így amikor két lap készen lett kellett sütnöm még egy piskótát. Így már volt három csupasz piskótám amibe krémet kellett varázsolni.
A krémhez már inkább úgy gondoltam, hogy édesapám Cukrászati gyakorlatok című könyvét vettem elő. 

Krém: 15 dkg cukor, 5dkg lisz, 3,5 dl tej, 4,5 dl habtejszín, 3 tojássárgája, 1/2 rúd fűszervanília, pici rum, mazsola,  10 g zselatin, 0,5 dl víz

A tojássárgáját a cukorral kikeverem, majd adok hozzá pici langyos tejet. Majd ehhez keverem hozzá a lisztet. A többi tejben felforralom a vaníliát  de vanília aromával is finom lesz csak keveset tegyél bele. Amikor felforrt a tej hozzá keverem a tojássárgás keveréket és sűrű krémmé főzőm. Amikor kész hozzá keverünk pár csepp rumot, és a mazsolát. Majd legvégül felverjük a tejszínhabot,  amikor már majdnem kész hozzá keverjük a felfőzött és test hőmérsékletűre visszahűtött zselatint. Majd a tejszínt óvatosan összekeverem a picit hűlt sűrű krémhez. 

Ha kész mehet aludni a piskóták közé. A tortát szombaton készítettem, csak a díszítést hagytam tegnap reggelre. Szombat este azonban még a csokidíszítő írást elkészítettem. 

Így néz ki a torta:

Felszelés után pedig ilyen:

Számomra a legnagyobb elismerés a párom tekintete volt, aki mindenben támogat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése