2012. február 1., szerda

Dupla duó puding (pudingpor nélkül)

Rendszeresen nézek gasztronómiai műsorokat, és a minap nagyon megtetszett ez a típusú desszert, és mivel a puding nagy kedvenc nálunk nem volt kérdés hogy elkészítem a saját szám íze szerint.
Sokan nézegetjük cukrászdában a különböző  desszerteket, süteményeket, és a fejünkben a következőket gondoljuk: Úristen micsoda macera van vele, vagy ilyet eszek mert ezt otthon úgysem tudom elkészíteni. A mostani receptet is azért írom le, mert ha valaki csak sima puding porból szeretné elkészíteni, akkor is különleges desszertet tehet az asztalra.

Vaníliás-kókuszos puding:
2 tojássárgája
4 dkg cukor (lehet fele folyékony édesítő)
2 dkg keményítő
4 dl tej
2 ek. kókusz
1 csomag bourbon vaníliás cukor

A tejből 3dl fel teszek forrni a többi hozzávalót, pedig összekeverem a maradék tejjel. Amikor a tej felforrt, hozzáadom a tojássárgás keveréket. Addig főzőm míg sűrű krém állagot nem kap. 
Majd fogok négy egyszerű üvegpoharat és 2 tojástartót. A poharakat egy kicsit megdöntve helyezem a tojástartóba. Ekkor a vaníliás-kókuszos réteget betöltöm a poharakba. Hagyom megdermedni, addig elkészítem a csokis réteget.

Csoki puding:
2 tojássárgája
4 dkg cukor
2 dkg keményítő
4 dl tej
7 dkg csoki (én magas kakaó tartalmú étcsokoládét használtam)

Ugyan úgy készül a puding mint az előzőekben leírt puding, csak a csokit felaprítom és a tejjel együtt melegítem fel, mintha forró csokit készítenék.
A poharakban ekkora már megdermedt az első réteg, és nyugodtan már talpára állíthatjuk a poharat, és a csokis réteget bele töltjük. 
Készíthettük volna kakaóporból is,de jelenleg nem volt itthon és így mindig azt kell használni ami éppen van.
A családomnak nagyon ízlett, és ez nekem fontos.
Remélem kedvet kaptak a kísérletezgetésre, mert ahogy ezt írtam nekem is akadt egy két újabb ötletem.
Jó próbálkozást és jó étvágyat. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése