2012. január 25., szerda

Sárgaborsó főzelék diétásan

Sokan azt mondják, azért nem esznek egészséges ételeket, mert azok drágák. Nem mondom, hogy olcsó de drágának se mondanám. Ma bementem a boltba és vettem egy zacskó sárgaborsót (139Ft), és egy pohár joghurtot (79Ft), ezek csak azok amik a főzelékbe kerülnek. Mert természetesen vettem zabkorpát (199Ft), amit majd később felhasználok. A lisztnél valóban drágább, de kérdés az hogy hogy szeretnénk élni.
Én nem ragaszkodom teljes mértékben ahhoz, hogy mindent száműzzünk az étrendből. Mindent csak mértékkel kell fogyasztani, és ízletesen elkészíteni. Én már kis koromban is szerettem az ételek ízét, a sütiket. Korán kezdtem el főzni, ezért nem kérdés hogy 22 évesen szívesen használom ki a szabad konyhát. A párom pedig támogat ebben. Soha nem lehet elég korán vagy későn neki állni.
Egy újság mindig azt a mottót használta: "Aki olvasni tud, főzni is tud."
Szerintem ez a sütéssel is így van.


Sárgaborsó főzelék receptje:
30 dkg sárgaborsó
1 vöröshagyma
1-2 babérlevél
 2 csipet curry
1 kk. kardamon (örölt vagy összetörhetjük egy mozsárban is)
1 fokhagyma

A sárgaborsót átmostam, majd annyi vizet adtam hozzá, ami egy kicsit bővebben ellepi, nem sokat, mert ez a borsó megdagad. Hozzáadom a fűszereket és az apróra vágott hagymát. Hagyom főni, tévhittel ellentétben hamar megpuhul. Én nekem egy kicsit szétesősebbre sikerült, de még megmaradt a borsó formája. A habot érdemes leszedni róla. Amikor kész ízlés szerint tehetünk még hozzá vizet, ha sűrűn szeretjük, akkor nem kell hozzá tenni. Fogok egy kis pohár joghurtot, bele öntöm a mérőpohárba, és merek hozzá a főzelék levéből ( fontos a hőkiegyenlítés végett), és elkeverem, majd hozzá borítom a főzelékhez. Egy kicsit még főzőm és már kész is.

Egy kicsit indiai jelleget ölt a füszerek miatt, de nagyon finom. Ez nem az a tipikus sűrű főzelék, mintha rántással vagy habarással készítettük volna. Zsiradék is csak annyi van benn ami a joghurtban van.
Ne féljünk sárgaborsót enni, mert nagyszerűen csökkenti a koleszterin szintet és a vércukrot is stabilizálja.
Jó főzőcskézést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése